1. Čo to je elektronický jedálny kupón a karta?

Elektronické jedálne kupóny (EJK, e-kupóny) sú digitálnou obdobou papierových jedálnych kupónov a sú určené na zabezpečenie stravovania zamestnancov. Ich nosičom je  plastová debetná neembosovaná karta s čipom, vydávaná spoločnosťou Up Slovensko, s. r. o. (predtým LE CHEQUE DEJEUNER s.r.o.)

2. Ako sa dostanem na svoj účet v zákazníckej zóne?

Na svoj účet v Zákazníckej zóne sa dostanete cez www.up-slovensko.sk alebo kde sa prihlásite svojím menom a heslom. Prístupové údaje zasielame mailom pri uzatvorení zmluvy. Ak ste prístupové údaje nedostali, kontaktujte nás mailom na preplacanie@up-slovensko.sk alebo telefonicky na 02/ 32 55 35 33. Pozrite si videonávody k zákazníckej zóne o kartových operáciách a o elektronickej súpiske.

3. Čo mám robiť, keď som zabudol prihlasovacie údaje do svojho účtu v zákazníckej zóne?

Kliknite na „Zabudol som heslo“ a nové jednorazové heslo Vám bude doručené na mailovú adresu, ktorú ste uviedli v zmluve. Pre istotu skontrolujte aj priečinok nevyžiadanej pošty (spam). Po prihlásení odporúčame heslo zmeniť.

4. Čo mám robiť, keď chcem zmeniť prihlasovacie údaje do účtu v zákazníckej zóne?

Prihlasovacie údaje môžu z bezpečnostných dôvodov aktualizovať výhradne pracovníci Up Slovensko. Napíšte žiadosť o zmenu prihlasovacích údajov na adresu preplacanie@up-slovensko.sk a po preverení dostanete nové prihlasovacie údaje na Váš mail.

5. Kde nájdem manuál na používanie terminálu od Up Slovensko?

Manuály na používanie terminálov od spoločnosti Up Slovensko zasielame spolu so zariadením v balení. Môžete ich nájsť aj v zákazníckej zóne v záložke Na stiahnutie.

6. Ako sa nastavujú viaceré obsluhy na termináli?

Pomocník k nastaveniu obsluhy sa nachádza priamo v samotnej aplikácii MPOSu. Tu je jeho znenie:
PRVOTNÉ NASTAVENE
1. Pri prvom prihlásení je nutné aktivovať správcovský účet zadaním e-mailu „SPRÁVCU OBSLUHY“.
2. Na zadaný e-mail bude zaslaný overovací aktivačný kód. Po jeho zadaní do MPOS môže správca pokračovať v ďalších nastaveniach obsluhy.
NASTAVENIA
1. Pri prvom použití je potrebné nastaviť „OBSLUHU“ pre každú osobu, ktorej bude umožnené manipulovať s MPOS terminálom.
2. Pridávanie a vyradenie obsluhy alebo zmeny nastavení pre každú obsluhu môže vykonávať len prihlásená obsluha s právami „SPRÁVCA OBSLUHY“.
3. Pridanie obsluhy sa vykonáva stlačením ikony s panáčikom a PLUS vpravo hore v okne výberu obsluhy.
4. Je možné nastaviť tieto parametre: Meno, E-mail, Farbu témy, Stav (Aktívna, Blokovaná), Spôsob prihlasovania (s PIN/bez PIN), kód PIN, Oprávnenia.
5. Oprávnenia môžu byť na vykonávanie: Platby, Storna, Vrátenia, Uzávierky, Oprávnenie „Správa obsluhy“.
6. Zmena / Obnovenie PIN kódu môže vykonať „Správca“ alebo samotná obsluha, ktorej bol nastavený e-mail.
7. Zmenu nastavení obsluhy vyvolá „SPRÁVCA“ kliknutím na „štvorec s tužkou“ v menu pre výber obsluhy. 
8. Vyradenie obsluhy môže vykonať len „SPRÁVCA“ v obrazovke pre zmenu nastavení obsluhy kliknutím na ikonu s tromi bodkami vpravo hore voľbou „Vyradenie obsluhy“.
PREPÍNANIE OBSLUHY
1. Voľba „OBSLUHA“ v hlavnom menu slúži na prepínanie obsluhy (čašníka), ktorý aktuálne manipuluje s MPOS.
2. Prihlásenie obsluhy môže byť chránené PIN kódom (odporúčané). Po skončení práce s MPOS terminálom by sa mala daná obsluha odhlásiť – urobí tak dlhým podržaním na voľbe „OBSLUHA“ v Hlavnom menu.
3. OBSLUHA, ktorej bol nastavený email si môže zmeniť/obnoviť PIN stlačením ikony v pravom hornom rohu obrazovky. 
4. Na nastavený email bude zaslaný overovací kód s platnosťou 30 minút. 
5. Zmeny ostatných nastavení obsluhe môže vykonávať len „SPRÁVCA OBSLUHY“.

7. Je možné v termináloch od Up Slovensko použiť aj iné platobné alebo stravovacie karty?

Nie, cez terminály od Up Slovensko je možné platiť len jedálnou kartou Up.

8. Môžu viacerí zákazníci platiť jednou kartou naraz?

Áno môžu, v takom prípade budú prostriedky stiahnuté iba z jednej karty a spôsob o vzájomnom vysporiadaní sa medzi zákazníkmi je predmetom ich dohody.

9. Kedy musí zákazník pri platbe zadávať PIN?

Pri platbe stravovacou kartou Up Slovensko nad 50 € je potrebné vždy zadávať PIN kód.

10. Aký tovar môžu zákazníci platiť kartou Up?

Elektronickou stravovacou kartou Up, tak ako i stravnými lístkami, je možné platiť len za potravinový tovar.

11. Kde všade sa dá karta použiť?

Elektronická stravovacia karta Up Slovensko sa dá použiť vo všetkých zmluvných zariadeniach, ktoré sú vybavené koncovým zariadením (terminálom) na prijímanie kariet Up Slovensko. Aktuálny zoznam akceptačných miest je zverejnený na www.up-slovensko.sk.

12. Aká je najnižšia suma, ktorá sa dá zaplatiť stravovacou kartou Up Slovensko?

Najnižšia hodnota platby kartou je 0,01 €.

13. Aká je maximálna suma, ktorá sa dá zaplatiť stravovacou kartou?

Maximálna suma je neobmedzená, závisí len od výšky kreditu na karte.

14. Ako si viem urobiť uzávierku a ako si ju viem vytlačiť, prípadne poslať ďalej mailom?

Videonávod ku záložke Elektronická súpiska si môžete pozrieť tu.

15. Môžem meniť dobu uzatvárania súpisky, preplácania?

Doba uzatvárania súpisky je určená v zmluve. Pokiaľ ste si zmluvne dohodli manuálne nastavenie preplácania, môžete ho meniť v záložke Elektronická súpiska vo svojom účte v zákazníckej zóne. Ak si prajete zmeniť zmluvne nastavenú periodicitu uzatvárania súpisky, kontaktujte nás emailom na preplacanie@up-slovensko.sk alebo telefonicky na 02/32 55 35 33.

16. Ako môžem zmeniť číslo účtu na preplácanie?

Číslo účtu na preplácanie môžu z bezpečnostných dôvodov aktualizovať výhradne pracovníci Up Slovensko. Písomnú žiadosť podpísanú konateľom spoločnosti zašlite na adresu Up Slovensko, s. r. o., Tomášikova 23/D, 821 01 Bratislava. Formulár žiadosti o zmenu čísla účtu nájdete medzi tlačivami pre obchodníkov po kliknutí na tento link.

17. Mám bankový terminál, ale neviem, či akceptuje Vašu kartu, ako to zistím?

Informáciu o tom, či Váš terminál akceptuje elektronickú stravovaciu kartu Up Slovensko zistíte, ak skontaktujete spoločnosť, ktorá Vám terminál dodala a zároveň poskytuje aj servis. Môžete sa tiež obrátiť na naše oddelenie preplácania mailom na preplacanie@up-slovensko.sk alebo telefonicky na 02/32 55 35 33.

18. Mám terminál, ktorý neakceptuje Vašu kartu, ako postupovať pri zmene terminálu?

Pri zmene terminálu si najskôr overte, či nový terminál, ktorý si plánujete objednať, bude prijímať elektronické stravovacie karty Up Slovensko (viď otázku č. 17) a až následne realizujte výmenu. Po výmene nás kontaktujte mailom na preplacanie@up-slovensko.sk alebo telefonicky na 02/32 55 35 33, a my Vám nový terminál aktivujeme na základe jeho identifikačného kódu, tzv. TID.

19. Akým spôsobom môžem vrátiť Váš terminál?

Terminál spoločnosti Up Slovensko pošlite na adresu Up Slovensko, s. r. o., Tomášikova 23/D, 821 01 Bratislava 2. Terminál je pri posielaní poštou vhodné poistiť na sumu 150,- €.

20. Prečo býva niekedy zamietnutá platba a ako to riešiť?

Dôvodov, prečo bola zákazníkovi zamietnutá platba kartou môže byť niekoľko. Najčastejšie sú to:
1. Platba nižšia ako povolené minimum - v súlade s opatrením MPSVR o výške stravného účinným od 1. 12. 2016 je minimálna suma, ktorá sa dá zaplatiť stravovacou kartou 3,38 €.
2. Nedostatok prostriedkov na účte – stav prostriedkov na karte zákazníka je nižší ako požadovaná suma na úhradu. Zákazník si môže skontrolovať stav na účte cez aplikáciu Karta Up Slovensko pre Android alebo na webe v zóne Moja karta. Následne môže zaplatiť časť kartou a časť iným spôsobom.
3. Prekročená suma bezkontaktnej platby – maximálna suma pre bezkontaktnú platbu je 50 €. Pri platbe vyššej ako 50 € je vždy potrebné platiť kontaktne a zadať PIN kód.
4. Trikrát zlý PIN – zákazník viacnásobne zadal nesprávny PIN a karta sa mu nenávratne zablokovala. Je potrebné, aby zaplatil iným spôsobom a požiadal svojho zamestnávateľa o novú kartu.
5. Karta pred aktiváciou – zákazník zatiaľ nemá aktivovanú kartu. Môže si ju aktivovať cez aplikáciu Karta Up Slovensko pre Android alebo na webe v zóne Moja karta a následne s ňou zaplatiť.
6. Zmluva s prevádzkou nie je aktívna, Neregistrovaná prevádzka, Neregistrovaný POS – kontaktujte nás prosím na tel. 02/32 55 35 33.
7. Prevádzka nepovolená zamestnávateľom – zákazníkov zamestnávateľ obmedzil používanie kariet len na vybranú sieť akceptačných miest, v ktorej nie je zahrnutá Vaša prevádzka.

21. Čo ak zákazník zadal viackrát po sebe nesprávny PIN?

Ak zákazník zadal 3-krát po sebe nesprávny PIN (15-krát pri kartách vyrobených po 3. januári 2018), tak v takej situácii už cez elektronickú stravovaciu kartu úhradu nevykoná. Je potrebné, aby zaplatil iným spôsobom a požiadal spoločnosť Up Slovensko o vydanie novej karty.

22. Koho mám kontaktovať v prípade nefunkčnosti terminálu od Up Slovensko?

Kontaktujte nás telefonicky na č. 02/32 55 35 33.

23. Čo je Don Appetit?

Don Appetit je webový portál, ktorý Vám pomôže zviditeľniť Váš podnik alebo reštauráciu. Ponúka množstvo služieb, vďaka ktorým budete bližšie k zákazníkom.

25. Ako dostanem svoj podnik na Don Appetit?

Zaregistrujte sa na www.donappetit.sk. Po potvrdení uvidíte všetko, čo vidia Vaši zákazníci. Vyhľadajte svoju prevádzku na portáli. Ak ju nájdete, kliknite na „Spravovať prevádzku“. Ak ste svoju prevádzku nenašli, kliknite na odkaz „Pridať novú reštauráciu“, ktorý nájdete v päte stránky a postupujte ďalej podľa inštrukcií.